Retourneren en ruilen

Bij Sanexo vinden wij het belangrijk dat u tevreden bent met uw aankoop. Het kan natuurlijk voorkomen dat uw bestelde producten niet helemaal naar verwachting of wens zijn. Dit lossen wij dan ook graag zo correct mogelijk voor u op.

Bij Sanexo bieden wij u daarom de mogelijkheid om uw product(en) binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren of ruilen, onder de voorwaarden dat u binnen 14 dagen na levering een verzoek indient via onze klantenservice. Gelieve rekening te houden met de bestelling van tegels deze kunt u helaas niet ruilen of retourneren.

Voorwaarden voor het ruilen en retourneren

  • Heeft u een artikel beschadigd ontvangen? Dan dient u binnen 48 uur, uw schade bij onze klantenservice te melden.
  • Binnen 14 dagen na de levering dient u het verzoek in bij onze klantenservice.
  • Na overleg met onze klantenservice, retourneert of ruilt u uw aankoop uiterlijk binnen 30 dagen na levering.
  • Het artikel is compleet en onbeschadigd.
  • Het artikel is ongebruikt en niet gemonteerd geweest.
  • Het artikel is verpakt in de originele verpakking.
  • De verpakking is schoon en onbeschadigd; hier is bijvoorbeeld niet op geschreven en geplakt.
  • Het artikel en de verpakking zijn tijdens het retour en/of ruilproces onbeschadigd gebleven.
  • Retourkosten zijn voor eigen rekening.
  • Na ontvangst beoordelen wij uw zending zo snel mogelijk. Indien deze aan de bovengenoemde retourvoorwaarden voldoet, ontvangt u binnen 14 dagen na ontvangst van de retour- of ruilzending het aankoopbedrag terug op uw rekening.

Retourneren
U wenst uw aankoop te retourneren, omdat deze niet aan uw verwachtingen voldoet. Uiteraard helpen wij u hier graag verder mee. Houd voor het retourneren van uw aankoop de volgende stappen aan:

  • Meld binnen 14 dagen na levering uw artikel(en) retour. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of maak gebruik van het modelformulier voor herroeping. U kunt het retourverzoek mailen naar [email protected] Vermeld hierbij uw bestelnummer, reden van retour en foto’s van het product en de verpakking.
  • Onze klantenservice neemt contact met u op om samen af te stemmen van welke bezorgoptie u gebruik wenst te maken.
  • Na overleg met onze klantenservice kunt u de retourzending opsturen per post of afgeven in onze showroom te Wernhout. Heeft u tijdens de levering gebruik gemaakt van onze eigen bezorgservice? Dan komen wij deze uiteraard bij u ophalen.
  • De retourkosten voor het verzenden per post zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik wenst te maken van de mogelijkheid de retourzending bij u op te halen, worden hier additionele kosten voor berekend. Het retourneren via onze showroom is uiteraard geheel kosteloos.
  • Zodra wij uw retourzending in goede orde ontvangen hebben, wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst teruggestort. Indien u de volledige bestelling retourneert, worden tevens de eventuele gemaakte verzendkosten aan u terugbetaald. Retourneert u enkel een deel van uw bestelling? Dan ontvangt u enkel het aankoopbedrag van dit artikel van ons terug.
  • Indien uw retourzending niet aan de retourvoorwaarden voldoet, behouden wij ons het recht uw retourzending te weigeren.

Herroepingsrecht
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen inclusief de leveringskosten niet later dan 14 dagen nadat wij uw retourzending ontvangen hebben van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt, worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht. In ieder geval zullen er voor deze terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. U dient de goederen niet later dan 30 dagen na ontvangst van uw aankoop, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u het retourverzoek binnen 14 dagen na levering indient en de goederen retourneert voordat de termijn van 30 dagen na levering verstreken is.

Modelformulier voor herroeping
U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden.

Hoe kan ik mijn retour wijzigen of annuleren?
Mocht u het artikel na het indienen van een retourverzoek willen wijzigen of toch willen behouden, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via [email protected]

Kan ik mijn retour laten ophalen?
Is er tijdens de levering gebruikt gemaakt van onze eigen bezorgservice? Dan komen wij het product bij u ophalen. Houd er rekening mee dat er voor het ophalen van uw retourzending extra kosten in rekening gebracht worden.

Retourneren per post
U kunt er ook voor kiezen om niet van onze retourservice gebruik te maken, maar de betreffende artikelen zelf terug te sturen via DPD of een andere vervoerder. De kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening. Vergeet niet om altijd een afgiftebewijs van uw geretourneerde artikel(en) te vragen en deze goed te bewaren voor uw eigen administratie. Daarnaast zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele schade aan het artikel of de verpakking tijdens het retourneren per post. Daarom raden wij u aan uw retourzending goed en stevig in te pakken.

Retouradres:
Sanexo B.V.
Wernhoutseweg 72
4884 AX Wernhout

Ruilen
Toch liever een ander artikel? Geen probleem! Wij helpen u graag verder, zodat u zo snel mogelijk het gewenste product in huis heeft. Houd voor het ruilen van uw aankoop de volgende stappen aan:

  • Neem binnen 14 dagen na levering contact op met onze klantenservice, via [email protected] Vermeld hierbij het bestelnummer van de huidige aankoop, foto’s van het product en de verpakking en de artikelnaam van het product dat u wenst te ontvangen.
  • Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met u op om de transportdienst en de omruildatum af te stemmen.
  • Indien een bijbetaling vereist is, dient u deze voor de levering aan ons te voldoen. In het geval van een terugbetaling, wordt het verschil binnen 14 dagen na ontvangst van het te vervangen artikel teruggestort.
  • Voor het inleveren van het te vervangen artikel gelden de eerdergenoemde voorwaarden voor retourneren en ruilen.

Wat als mijn product defect is bij levering?
Doet uw product niet wat het zou moeten doen bij levering? Dit lossen wij natuurlijk graag zo snel mogelijk voor u op! Allereerst raden we u aan de gebruikershandleiding nogmaals goed te bekijken. Wellicht kunt u het probleem zelf oplossen, zodat u toch direct gebruik kunt maken van uw nieuwe aankoop en deze niet hoeft te retourneren. Wij verzoeken u binnen 48 uur contact met ons op te nemen.

Heeft dit niet geholpen? Dan vragen wij u zo spoedig mogelijk, het liefst binnen 48 uur, aan te geven dat u uw product wilt retourneren. U kunt er in dit geval voor kiezen een terugbetaling of een nieuw product te ontvangen. Daarnaast helpt u ons het assortiment te verbeteren door aan te geven wat er precies defect is aan het product. Zo kunnen wij ervoor blijven zorgen dat u de beste producten én service van ons ontvangt.

Wat als mijn product beschadigd geleverd is?
Heeft uw product beschadigingen? Wij pakken onze producten natuurlijk zo goed mogelijk in, maar schade aan uw product kan helaas gebeuren tijdens het vervoeren en/of bezorgen van uw bestelling. Uiteraard lossen wij dit graag voor u op! Wij vragen u binnen 48 dagen de schade te melden door een e-mail naar onze klantenservice: [email protected] te sturen. Geef duidelijk aan dat uw product beschadigd geleverd is en wat u als oplossing wenst. Zo kunnen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn.

Wat als ik een onderdeel mis van mijn bestelling?
Zitten niet alle onderdelen of accessoires in de doos? Vervelend zeg! Wij vragen u zo spoedig mogelijk, het liefst binnen 14 dagen, een e-mail te sturen naar onze klantenservice.
Wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de leverancier of zoeken het onderdeel op in ons magazijn. In de meeste gevallen heeft u binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit toch langer duren, dan nemen wij contact met u op. Vergeet niet bij de aanmelding het serienummer en/of artikelnummer van het product toe te voegen. Zo kunnen wij het onderdeel nog sneller naleveren voor u! Kunnen wij het onderdeel niet naleveren? Dan nemen wij contact met u op en ruilen wij het product alsnog voor u om.

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?
Oeps, helaas is er iets niet helemaal goed gegaan, excuses hiervoor! Kraan ontvangen in plaats van die nieuwe WC-bril? Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Meld dit bij onze klantenservice. Wij staan voor u klaar en lossen het probleem zo snel mogelijk voor u op.

Klachtenprocedure
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).