Garantie

Wat voor soort garantie heb ik?
Een defect product is al vervelend genoeg, dus we lossen elk geval zo goed mogelijk op. Daarom hebben we andere oplossingen voor kleinere producten dan voor grote producten zoals vrijstaande baden.

We hebben 2 soorten garanties:

  • We vragen u om uw defecte product terug naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de leverancier of fabrikant heeft aangewezen of door ons vervangen voor een nieuw product.
  • Service op locatie. Uw aankoop opsturen is gelukkig in de meeste gevallen niet nodig. Voor grote producten komt de reparatiedienst van de fabrikant bij u thuis langs om het te repareren.

Heb ik nog garantie?
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie van minimaal 2 jaar op fabricagefouten. Wettelijke garantie wil zeggen dat een artikel datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Naast deze wettelijke garantie bieden we ook nog een eigen garantie die niets afdoet van de wettelijke garantie. Uw product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, dan gaan we uw product kosteloos repareren of voor u vervangen.

Voor sommige producten bieden we zelfs meer dan 2 jaar garantie. Dat vindt u dan terug op de pagina van dat product.

Is uw product defect?
U kunt het eenvoudig zelf aanmelden via het retourformulier

Binnen de garantietermijn dragen wij zorg voor herstel of omruiling van het defecte artikel, aflevering van het ontbrekende onderdeel of, indien herstel of vervanging niet mogelijk is wordt de aankoopprijs vergoed. Voorrijd- en/of verzendkosten komen hierbij voor rekening van Sanexo. Aanvullend bieden wij 3 maanden garantie op reparaties.

Er kan geen aanspraak worden gemaakt op onze garantie indien er sprake is van:

  • Beschadiging door opzet of door nalatigheid;
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • Normale slijtage;
  • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Bij een ongegronde klacht of serviceaanvraag kunnen wij u nog steeds helpen met een oplossing. De eventueel herstelkosten zijn dan echter altijd voor eigen rekening.

Komt de garantie buiten de standaard fabrieksgarantie bovenop de standaard garantie?
Standaard krijgt u bij Sanexo 2 jaar garantie op uw aankoop. Met een Zekerheidspakket kunt u dit verlengen tot de totale looptijd van de verzekering. Garantiekwesties vallen dus pas vanaf het derde jaar na aankoop onder het Zekerheidspakket.

Is reparatie altijd gratis?
Doet het probleem zich binnen de garantieperiode voor en gaat het om een fabricagefout? Dan is de reparatie volledig kosteloos. Maar ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen we u in veel gevallen helpen met de reparatie. 

Geen kosten - Lekt uw kraan terwijl het goed is geïnstalleerd? Dan is het een fabricagefout en is reparatie en verzending compleet kosteloos.

Wel kosten - Lekt uw kraan nadat u het incorrect heeft geïnstalleerd? Dan is dit gebruikersschade. Hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht. We kunnen helaas niet van tevoren aangeven hoe hoog deze kosten zullen zijn. We onderzoeken namelijk eerst uw product, stellen een prijsopgave op en wachten op uw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.