Service & Garantie

Wat als mijn product defect of beschadigd is bij levering?

Doet uw product niet wat het zou moeten doen bij levering? Dit lossen wij natuurlijk graag zo snel mogelijk voor u op!

Allereerst raden we u aan de gebruikershandleiding nogmaals goed te bekijken. Wellicht kunt u het probleem zelf oplossen, zodat u toch direct gebruik kunt maken van uw nieuwe aankoop en deze niet hoeft te retourneren.

Heeft dit niet geholpen? Dan vragen wij u de beschadiging of het binnen 48 uur na ontvangst van uw bestelling aan ons kenbaar te maken. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar onze klantenservice via [email protected]. Geef duidelijk aan dat uw product beschadigd of defect geleverd is, zo kunnen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn. Daarnaast helpt u ons het assortiment te verbeteren door aan te geven wat er precies defect is aan het product. Zo kunnen wij ervoor blijven zorgen dat u de beste producten én service van ons ontvangt.

Wat als er een onderdeel mist van mijn bestelling?

Zitten niet alle onderdelen of accessoires in de doos? Vervelend zeg! Wij vragen u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice, via [email protected].

Wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de leverancier of zoeken het onderdeel op in ons magazijn. In de meeste gevallen heeft u binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit toch langer duren, dan nemen wij contact met u op. Vergeet niet bij de aanmelding het serienummer en/of artikelnummer van het product toe te voegen. Zo kunnen wij het onderdeel nog sneller naleveren voor u! Kunnen wij het onderdeel niet naleveren? Dan nemen wij contact met u op en ruilen wij het product alsnog voor u om.

Wat als ik een verkeerd product ontvangen heb?

Kraan ontvangen in plaats van die nieuwe Wc-bril? Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Meld dit bij onze klantenservice. Wij staan voor u klaar en lossen het probleem zo snel mogelijk voor u op.

Klachtenprocedure

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Wat voor soort garantie heb ik?

Alle producten op Sanexo.nl zijn nieuwe artikelen. Per artikel staat aangegeven wat de garantieperiode is. Mocht u een probleem hebben met een geleverd product binnen de garantieperiode, dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected]. Onze deskundige collega’s zullen dan samen met de leverancier beoordelen of uw probleem onder de garantievoorwaarden valt.

Een defect product is al vervelend genoeg, dus wij willen het zo goed mogelijk oplossen voor u. Daarom hebben wij andere oplossingen voor kleinere producten dan voor grote producten zoals vrijstaande baden.

Heb ik nog garantie?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een artikel datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast deze wettelijke garantie bieden wij ook nog een eigen garantie die niets afdoet van de wettelijke garantie. Uw product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar (fabrieksgarantie) niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, dan zorgen wij voor een vervangend onderdeel.

Voor sommige producten bieden wij zelfs meer dan 2 jaar garantie. Dat vindt u dan terug op de pagina van dat product.

Bij een ongegronde klacht of serviceaanvraag kunnen wij u nog steeds helpen met een oplossing. De eventueel herstelkosten zijn dan echter altijd voor eigen rekening.

Serviceaanvraag

Om uw klacht adequaat en naar tevredenheid te kunnen behandelen binnen de kaders van onze garantievoorwaarden verzoeken wij uw serviceaanvraag aan te melden

via [email protected].

Wij streven ernaar om u binnen 72 uur een reactie te geven.

Om de serviceaanvraag in behandeling te kunnen nemen dienen wij de volgende gegevens te ontvangen:

  • Order-bestel en factuurnummer
  • Artikelnummer
  • NAW-gegevens
  • Duidelijke omschrijving van de klacht
  • Foto/filmpje van de klacht
  • Foto van het volledige artikel