Retourneren en ruilen

Bij Sanexo vinden wij het belangrijk dat u tevreden bent met uw aankoop. Het kan natuurlijk voorkomen dat uw bestelde producten niet helemaal naar verwachting of wens zijn. Dit lossen wij dan ook graag zo correct mogelijk voor u op.

Hoe kan ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de producten ontvangen heeft. Om gebruik te kunnen maken van uw herroepingsrecht, dient u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Retouradres

Sanexo B.V.
Wernhoutseweg 72
4884 AX Wernhout

Hoe kan ik mijn producten retourneren?

U wenst uw aankoop te retourneren, omdat deze niet aan uw verwachtingen voldoet. Uiteraard helpen wij u hier graag verder mee.

  • Bij Sanexo heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Binnen deze bedenktermijn kunt u aangegeven of u afziet van uw aankoop.
  • Nadat u heeft aangegeven af te zien van uw aankoop, heeft u 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.
  • Voor een nog snellere afhandeling kunt u uw retour gemakkelijk aanmelden door het indienen van een retouraanvraag via [email protected]. U bent hiertoe echter niet verplicht.
  • Indien u vooraf een retouraanvraag indient via onze klantenservice, zal deze zo snel mogelijk contact met u opnemen om samen af te stemmen van welk retouroptie u gebruik wenst te maken.
  • Wenst u het pakket te verzenden? In dat geval kunt u gebruik maken van het bovenstaande retouradres

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Uw retourzending dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • U dient binnen 14 dagen na levering aan te geven van de koop af te zien of binnen dit termijn het artikel geretourneerd te hebben.
  • Het artikel en de doos zijn in originele staat, compleet, ongebruikt en het artikel is niet gemonteerd geweest. Uiteraard heeft u het recht te beoordelen of u de artikelen wenst te behouden. Echter, indien u verder gaat dan nodig is voor deze beoordeling (bijvoorbeeld wanneer artikelen beschadigingen of gebruikssporen vertonen), behouden wij het recht de waardevermindering die hierdoor ontstaan is te verrekenen met het terug te storten bedrag.
  • U dient het artikel terug te sturen in de originele verpakking. De verpakking is schoon, onbeschadigd en ongeopend; hier is bijvoorbeeld niet op geschreven en geplakt.
  • Indien u teruggave van het volledige aankoopbedrag wenst te ontvangen is het noodzakelijk dat het artikel en de verpakking tijdens het retour- en/of ruilproces onbeschadigd gebleven zijn.

Wat zijn de retourkosten?

Wanneer u wenst uw aankoop te retourneren kunt u deze geheel kosteloos afgeven in onze showroom. Neem hiervoor vooraf contact op met onze klantenservice, zodat wij u nog sneller kunnen helpen!

Wenst u uw aankoop liever terug te sturen, bijvoorbeeld per post, dit is uiteraard ook mogelijk. De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening. Heeft u tijdens de levering gebruik gemaakt van onze eigen bezorgservice? Dan kunnen wij de retourzending uiteraard ook bij u komen ophalen. Hier worden additionele kosten van €39,- voor berekend. Ook deze retourkosten zijn voor eigen rekening.

Hoe zit het precies met de terugbetaling?

Indien u uw gehele bestelling retourneert betalen wij u het gehele aankoopbedrag, inclusief eventuele leveringskosten, terug. Dit is met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering. Retourneert u enkel een deel van uw bestelling? Dan ontvangt u enkel het aankoopbedrag de geretourneerde artikelen van ons terug. Indien u teruggave van het volledige aankoopbedrag wenst te ontvangen is het noodzakelijk dat het artikel en de verpakking tijdens het retour- en/of ruilproces onbeschadigd gebleven zijn. Raadpleeg voor meer informatie de bovenstaande retourvoorwaarden.

Wij betalen het (gehele) aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling, aan u terug. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten ontvangen hebben, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Herroepingsrecht

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Om uw aankoop te herroepen kunt u gebruikmaken van het  Europees modelformulier voor herroeping. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden.

Hoe kan ik mijn retourverzoek wijzigen of annuleren?

Mocht u het artikel na het indienen van een retourverzoek willen wijzigen of toch willen behouden, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via [email protected].

Kan ik mijn retour laten ophalen?

Is er tijdens de levering gebruikt gemaakt van onze bezorgservice? Dan kunnen wij het artikel bij u komen ophalen, neemt u hiervoor contact met ons op! Houd er rekening mee dat er voor het ophalen van uw retourzending extra kosten van €39,- in rekening gebracht zal worden.

Retourneren per post

U kunt er ook voor kiezen om niet van onze retourservice gebruik te maken, maar de betreffende artikelen zelf terug te sturen via de DPD Pakketservice, PostNL of een andere vervoerder. In dit geval kunt u het pakket verzenden naar het eerder aangegeven retouradres. De kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening. Vergeet niet om altijd een afgiftebewijs van uw geretourneerde artikel(en) te vragen en deze goed te bewaren voor uw eigen administratie.

Daarnaast raden wij u aan uw retourzending goed en stevig in te pakken, om schade te voorkomen. In het geval van beschadigingen of gebruikssporen, behouden wij het recht de waardevermindering die hierdoor ontstaan is te verrekenen met het terug te storten bedrag.

Ruilen

Toch liever een ander artikel? Geen probleem! Wij helpen u graag verder, zodat u zo snel mogelijk het gewenste product in huis heeft. Houd voor het ruilen van uw aankoop de volgende stappen aan:

  • Neem binnen 14 dagen na levering contact op met onze klantenservice via [email protected]. Vermeld hierbij het bestelnummer van de huidige aankoop, foto’s van het product en de verpakking en de artikelnaam van het product dat u wenst te ontvangen.
  • Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met u op om de transportdienst en de omruildatum af te stemmen.
  • Indien een bijbetaling vereist is, dient u deze voor de levering aan ons te voldoen. In het geval van een terugbetaling, wordt het verschil binnen uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het ruilverzoek teruggestort. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten ontvangen hebben, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
  • Voor het inleveren van het te vervangen artikel gelden de eerdergenoemde retourvoorwaarden.

Defect, beschadigd of verkeerd artikel ontvangen?

Heeft u een defect, beschadigd of verkeerd artikel ontvangen? Dat is uiteraard niet de bedoeling. Wij lossen dit graag zo snel mogelijk voor u op! Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via [email protected]. Raadpleeg voor meer informatie de servicepagina.